Alla inlägg under december 2009

Av AH - 30 december 2009 11:07

  Jag älskar det faktum att vi vågade trotsa Astma och läkare. Vi skaffade katt. Inte bara "en katt", vi blev med PUMA. Ingen av ungarna har reagerat och människor som i vanliga fall är allergiska är inte det mot vår Puma.


Puma finns när jag eller någon annan är ledsen. Då smyger hon upp, intill en och spinner. Jag skulle kunna tala mig trött om henne, min älskade drottning!


   

Så liten...och nu så stor! Kanske blir hon mamma, kanske inte. Jag är inte säker, ännu. Det visar sig! Detta är i alla fall det bästa som hänt under det gångna året, plus lite till och lite till och lite mer saker!


Gott nytt år på Er alla!


Av AH - 29 december 2009 18:12

Det är lite dubbelt idag, rent känslomässigt. Hade ett lugnt samtal med Älvan idag då hon sa att hon kommer hem ikväll. Härligt, tänkte jag med en Älva hemma! Samtidigt trodde jag att en liten Lillebror skulle vara hemma, en knasigt bråkig liten sjuåring med största intresse i livet att få mamma/Storasyster tokig!


  Jag kommer hem och möts av en uppspelt, sprallig Lillebror som ska iväg och sova över hos en kompis. Kärleken meddelar mig samtidigt att Älvan har ringt, hon följer med Kompis M hem till ön. Paff blir jag och inser att ja, vi blir "barnlediga" ikväll. Vi kan ha filmkväll, myskväll, pusskväll, ja, you name it. Ungarna växer upp. Stunderna av stillhet och egen tid tillsammans ökar. Så min Kärlek, lite mysigt ska det bli!


Jag saknar dig, min Älva. Däremot ska det bli härligt att få en bråkfri Lillebrors kväll...


Ahh, Storebror har vi glömt. Han tillbringar 96% av sin tid i lillstugan!

Av AH - 28 december 2009 15:02

  Jag har bestämt mig. försöker få tillbaka bloggformen genom att flytta hem igen, även om "hem" är annorlunda. Jag behöver rumstrera om lite, böka och stöka. Kanske myrorna finner sig tillrätta då?

//A

Av AH - 27 december 2009 21:06

Kanske blir det en ny flytt, återigen eller kanske inte. Bloggplatsen har i alla fall bivit bra mycket roligare än vad jag trodde. Nu nalkas en kväll i den fina soffan, med den vackra kärleken vid min sida!

Av AH - 27 december 2009 12:26

Jag känner mig rastlös. När den känslan infaller brukar jag vanligtvis möblera om, storstäda eller byta blogg. Jag tror jag gör det sistnämda.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Detta är mitt krypin, kanske min oas i ett rådande kaos eller kanske ett vilande kaos? Mina tankar, mina ord, mitt krypin...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Längtar!

Senaste inläggen

Bloggar jag rekomenderar

Arkiv

Bloggping

bloggping

Sök i bloggen

RSS

Översätt


Ovido - Quiz & Flashcards